måndag 22 september 2008

Vem införde att börja jobba 07.00?

I morse 07.00 vaknade jag av en stor lastbil nere på gatan utanför mitt fönster. De lät något oerhört mycket!!!!!! De grävdes, slamrades och brummades från lastbilsjäkeln.
Lyssna själva!!


Men som tur var så kunde jag somna om efter mycket om och men. Och fick sen sova tills klockan ringde 10.00. Nu är jag inte lika arg längre, men det var jag verkligen 07.10 i morse och 45 min frammåt....
Det borde verkligen vara förbjudet att börja jobba 07.00!!


Sen till något helt annat....
Jag tycker det är så fint i hyllorna när man går och handlar när allt står på sin plats. Som joserna här, man ser tydligt och klart vad man vill ha, inget annat som står ivägen och stör mig.

Folk som tar en vara och sen ställer den på helt fel plats kan få mig helt tokig! Förstår de inte att de blir extra jobb för personalen och att jag som kund inte kommer se vad som egentligen finns, utan bara bli irriterad på den felplacerade varan!

Var jos har sin plats, det tycker jag om!!

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Fan vilka sviiin!!
Visste inte att du var en sån juicenazist:)

Sandra sa...

Haha! Folk gör så med flit ganska ofta. Någon hade gjort så i hela min affär en dag. Flyttat en vara från nästan exakt alla lådor till lådan bredvid. Genom heeela butiken. Gissa om jag höll på att bli tooookig!!!

Sara Persson sa...

JAG ÄR EN AV DOM, som kan ta en vara, ställa den fel och sen bara gå.

Hade en tvist om det sist jag var och handlade! Men jag var duktig och ställde tillbaka varan... pust... Nästa gång tänker jag gå och handla själv :-) Utan någon VaruPolis i ryggen ;-)