lördag 13 september 2008

Ägg eller kyckling

Jag tyckte mitt ägg såg lite skrämmande annorlunda ut när jag skalade det. Toppen av ägget åkte av och under/i ägget såg det ut så här:
Hur vidrigt var inte det att det såg ut som ett kycklingfoster. Jag disikerade det med att öppna magen för att se om några inälver var utvecklade men, nej, inget sånt. Ägget var säkert, det var inget kycklingfoster.
Jag ville liksom inte tänka på det så jag la ner det i maten, rörde runt lite och glufsade i mig ägget.

Men sen när jag träffade min vän Carola, sa hon: Jo, så där ser det ut när de är på väg att bli kyckling. Absolut!! Då tyckte jag det blev lite äkligt!!

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag kräks!!

anna-lill sa...

Det är ingen fara Sara, du har INTE ätit ett foster, för det första måste hönan ha en tupp att para sig med, är det troligt då hönorna oftast sitter i en liten bur tillsammans med sjutton andra hönor?
För det andra måste hönan ruva ägget nästintill hela tiden, annars dör fostret direkt.
För det tredje tror jag dom plockar äggen flera gånger om dagen så någon ruvning är det inte fråga om. Den röda pricken är blod från hönan, det är inte farligt att äta. Hoppas du är lite lugnare nu.

Sara Persson sa...

Njae.. vet inte det. Carola min kompis är uppvuxen på bondgård och sa att det ser exakt ut sådär när det är påväg att bli kyckling.

Varför skulle den ha ett huvud, en näbb, ett hål ner från munnen till magen och sen en gul kropp som en oval.

Jaja.. nu är det gjort och jag kommer disikera ägg ett tag framöver innan jag vågar glufsa i mig dem igen.