måndag 19 januari 2009

Skruvkorken

Skånemejeriet och andra företag har tagit till skruvkork på sina förpackningar. Jag diggar inte det. Hur miljövänligt är det? INGEN orkar, okej, inte många tror jag ser till att den där plastgrejen förvinner innan man kastar ner den i återvinningen. För det är krångligt att få bort den.

Jag valde att maila mejeriet och idag fick jag svar. Okej, köper några svar som väger åt det positiva. Men fasiken! Miljön är väl rätt viktig?! Trodde den stod först på listan av valet av varans kvalité.
Suck...

4 kommentarer:

Oskar sa...

Du behöver ett jobb...FÖR mycket fritid! =) Men många bäckar små. När du bet i förpackningen blev jag lite rädd, men så är jag ganka ung också

anna-lill sa...

Så där gör jag varje gång... Men håller med dig till 100%, det är ju jättepuckat!
Men i storstan där jaaaag boooor där finns det baaara förpackningar utan sån där platsmojj(bör läsas så där stockholmskt överdrivet)

Sandra sa...

Haha! Bra jobbat! Men vad fick du för svar?

Sara Persson sa...

Sandra: Att de är bra hygeniskt och inte blir massa smak från annan mat i kylen. Att gamlingar får den lättare. Att man kan ha med sig den överallt. Att det är bara att sära på korken och sortera där efter.
Fast det tycker ju inte jag att det är!!

Anna-Lill: Jag saknar Stockholm i vissa aspekter. ARLA vet hur de ska fungera! Bra koföretag det där!

Oskar: Ja, kanske lite mycket tid. Men jag har kul!