tisdag 14 oktober 2008

Vart tittar jag egentligen

Igår när jag åkte hem från Köpenhamn känner jag att jag kom på mig själv.

När jag är bland folk och möter deras blick, speciellt killar. Eller vi kan säga att det bara gäller när jag möter blicken med killar.
Att jag blir lite generad och slår bort blicken. Men jag slår den inte åt sidan, inte upp, inte till höger eller vänster utan rakt ner i deras skrev.

Jaap, jag gör det. Och då blir jag ännu mer generad och måste titta upp på dem och se om de såg att jag gjorde det. Och ja, oftast gör de väl de. För deras blick är kvar på mig...
Hmm.. nu, är väl inte det här ett problem för mig men ändå lite pinsamt känner jag. Men det är inget jag menar något med, utan det bara blir så.

Vart tittar ni när ni slår bort blicken efter en ögonkontakt?

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha ja det har jag faktiskt tänkt på att du gör... du är ju inte helt diskret!!!
kram
//Keba

Anonym sa...

Wahaha, jag gör precis samma! Inte alls medvetet, som om man vill titta in skrevet, blicken bara faller sig där naturligt, ligger i blickfånget liksom..
Haha!
Kram på dig!
Line

Sara Persson sa...

Keba: Sorry Keba för att jag tittat dig i skrevet hela sommaren :-) Som sagt, inte min mening.

Line: Skönt att jag inte är ensam om det!

Oskar sa...

HAHAHAA, skönaste inlägget på länge!!! Har faktiskt inte tänkt på det men så har man ju jobbat på Patricia och på den vägen blivit van vid att folk tittar en i skrevet... Ska tänka på det när vi ses igen.

Kram

Fröken Larsson sa...

Jag har ett bra tips. Som jag en gång lärde mig, nån gång på 90-talet, när jag tittade på ZTV´s bästa program någonsin; Knesset. Erik Haag var programledare och i sin panel hade han Lina Perned, Patrik Arve och Tova Magnusson-Norling. Jag var väl typ 12 år när jag såg detta, men det har följt med mig sen dess.. Diskussionen handlade om vad man skulle göra när man fastat med blicken och stirrade på någon, på tunnelbanan tex. Tova kom med bästa tipset..
När personen i fråga möter din blick och du kommer på dig själv med att stirra. Istället för att slå bort blicken: Vandra långsamt med blicken från ögonen och upp i pannan. Vidare till hårfästet och hjässan. Sen flyter du bort i någonting bakom personen och vänder blicken åt ett helt annat håll*. Personen kommer att tänka:"Tittade hon verkligen på mig..eller..?". Situationen är räddad, utan pinsamheter. Den där Tova, hon kan hon.

*Tex ner i personens skrev, om man vill.

Sara Persson sa...

Ja, jag minns programmet!! Ja, Tova kom men något bra. Ska ta det till mig nästa gång. Tack Malin!

Anonym sa...

jag är som du kollar på skrevet, en vana som jag inte har nåt emot att ha.....

alltid kul hur fantasin flödar när man ser de olika bulorna...

bisous de ton Prince