tisdag 21 oktober 2008

Jag har inte sjungit fel alla år....

Nu fick jag ikväll bevis för att min text inte är helt fel!
"Så går vi runt kring en .........." ja, där finns många olika varianter. Jag har alltid sjungit enebenebusk och sen efter det kommer skratten!! Åhh.. så söt du är. En typisk
Sara Persson sägning o.s.v.
Kul att jag kan glädja andra, men den här gången känner jag att min version var allt för nära den rätta.

DANSKT LEXIKON: enebærbusken (träd)
Som barn är
enebärbusken inte långt från enebenebusk!

Ps. Sara Persson lexikon kommer inom kort som ett inlägg i min blogg. Ds.

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Det blev nog tyvärr inte bättre efter din förklaring:D

Sara Persson sa...

Fredrik: Vad menar du? Det är ju solklart!
Vad brukar du sjunga då? Enbärsnår?

anna-lill sa...

Ja enbärssnår är det ju! Det ver väl alla ungar under tre & sara persson vad det är. eller?

Sara Persson sa...

Ja, verkligen Anna-Lill!!