måndag 8 december 2008

Stryka skjorta

Jag tror aldrig Rikard bott på så fint hotell som Sara Perssons hotell i Malmö. Han fick tre olika säng allternativ. Sängen, soffan eller madrass. Han tog sängen.

Fantastisk frukost.... som han fick ordna själv. Jaa, för han gick upp 06.00 flyga iväg till England och jobba. Men jag låg i min säng och höll honom sällskap hela tiden iallafall.

Innan han kom frågade han i telefon om jag hade strykbräda. Då skrattade jag. Ja, vi ska nog kunna ordna något.
Sen när han kom och ville stryka sin skjorta inför morgondagen (det är ordning och reda med slippsnisseskjortor och deras jobb) Jag sa att jag har inget strykjärn. han trodde nog mig inte. Men när jag började ta fram Sara Perssons hotells strykbräda så började han inse.

Så så här blev det tillsist med det

2 kommentarer:

Matilda sa...

haha - sketabra =) Jag stryker typ nästan inga kläder men jag har en syster som stryker allt så hon är inte alltid så glad när hon kommer hem till mig...

Kram på di

Liza sa...

Ja, vem behöver egentligen en strykbräda???