fredag 2 december 2011

Barn är H..ÄRLIGA

Vanligen går jag inte med maskara men här om morgonen ville jag piffa till det lite.
Sen när jag sitter i ringen med barnen 6-7 år början av danslektionen och en av flickorna säger: Du har mycket maskara på dig idag. Ja, jag.... varav jag känner inte att jag inte kan säga att jag ville vara snyggare idag och därför valt maskara. De ger fel signaler om smink och utseendefixering som jag inte tycker om. Så jag säger att jag stått på scen idag och därav sminkat mig. Jag frågar om hon inte tyckte de var fint? Då svarar näst intill alla barnen i kör: Neeeej!

So, no more maskara for the kids :-)
Eller så kanske jag faktiskt inte blir snyggare med maskara
heller.

2 kommentarer:

Unika sa...

Ja, barn är verkligen h-ärliga med sina kommentarer! :)

Anonym sa...

Haha av barn och dårar får man höra sanningen,tänk om dom kunde behålla sin spontanitet.Mitt yngsta barnbarn snart 7 sa igår att hon tyckte jag skulle färga håret för jag var så grå, förut tyckte han det var "vackert"med silverhår.
Kerstin i Avesta.