fredag 23 december 2011

Jul jul strålande jul

Då var det dax för jul igen 
Förra året var det första gången jag inte var hemma i Jakobsberg och firade jul under alla mina år. I år dock så åker jag hem igen av olika anledningar. Det ska bli mysigt att vara hemma och bli ompysslad och äta lutfisken på juldagen. Jag är inte så mycket för julbord. Jag brukar få räkor. Jo, jag tycker om annat också så som laxen, skinkan, äggen, silen framför allt, mammas goda paté, men det är nog allt.

Ta hand om Er där ute och ha en riktigt mysig Jul!

3 kommentarer:

Ulf Persson sa...

God Jul från Pappa

maria sa...

Svarar på din utlandsresefråga här.. :) Min familj har aldrig rest, mer än kanske på en veckas semester på sommaren. Mina föräldrar har varken haft tid, lust eller råd att åka utomlands med oss 4 barn, och sedan jag blev äldre har jag inte heller haft det intresset och inte tagit mig tid. Har pluggat och prioriterat mina pengar på annat liksom. Just nu skulle jag väl vilja unna mig en solsemester, mest för att jag saknade att bada i somras och för att ha åkt på en sån nån gång, men att planera en resa med vänner och jobb är ju inte så enkelt vad det verkar som. Kompisarna är aldrig ledig samtidigt som jag eller har barn.. Haha. Men vi gav pappa en Parisresa i 60-årspresent nu, så vi ska väl ta oss dit i början av maj.. :)

anna-lill sa...

Öh, hur var det egentligen med bloggdealen? ;)