söndag 3 april 2011

Söndag

I dag var jag på vårdcentralen och klämde ut lite av min böld, satan vad ont det gjorde. Men den är inte borta, utan mer penicillin och åter besök. Och därefter se om den ska öppnas och tömmas eller penicillinet tar bort den.

Men i kväll var jag och såg min första stora idol jag fick som barn, Carola Häggkvist!
Jag har inte sett Carola live sen 1984, då jag såg en konsert med Carola och Herreys.
Hon är bra men tyvärr så verkar hennes stämband inte helt hela. Det skårrar och hon verkar inte kunna ta tunna höga toner. Hon säger även under showen att hon är hes, men inte varför.
Så lite av Carola rösten saknade jag även om den var där.

Sen sjöng hon ju Elvis och Barbara låtar så bara det var ju bra! Elvis låtarna är bra alltså, shit, de har någon konstig power i sig som alla verkar älska!

Nu är det te och god natt!

1 kommentar:

maria sa...

Jag har alltid trott jag vetat vilka som är mina nära vänner, men så i helgen blev jag varse om att jag kanske lurat mig själv att tro att även nya bekantskaper står mig lika nära. Att de oxå var såna vänner som ställer upp i vått och tort liksom, men jag fick en käftsmäll som hette duga, typ, och jag blev riktigt sårad.. Men egentligen vet jag att jag överdriver situationen och att det inte alls är så farligt. Men det kändes så då..

Härligt att du gillar Carola! Jag ogillar inte henne, men är inte nåt fan ändå, men jag tycker inte om när folk kastar skit på henne bara för att.. Så då är det alltid kul att höra nån som verkligen gillar henne!

Hur går det med bölden?