onsdag 27 april 2011

Akuten var det

Jo, idag var jag där igen. På Akuten i 4 timmar för att skära upp och tömma min 3e böld. Och jag önskade jag kan säga och den sista, för nu är jag trött på detta!

Men en läkare som tittade på det sa att det är A och O med rakningen. Så klipp ditt hår i stället. Först tänkte jag: Är han helt tokig, det går ju inte. Men sen när det skulle till med bedövningssprutan och när de skar och tömde så tänkte jag att här ska det köpas en bra sax och i fortsättningen klippa håret under armarna. För DETTA gör jag INTE om igen om jag kan förebygga det!!

Så i sommar blir det härliga hårliga armhålor. I alla fall höger armhåla!

2 kommentarer:

maria sa...

Uscha så jobbigt det låter. Jag har en hårsäck som blir lite inflamerad under högerarmen, men det är inte mer än att jag kan klämma till den själv så att hårstrået hittar ut. Dina bekymmer låter jobbigare! Jag kör alltid med enbladiga engångshyvlar då de inte har nåra basillusker på sig och inte skär ner lika djupt och det har blivit bättre sen jag började med det. Den senaste tiden har jag även börjat fundera på laserbehandling.. För jag tror allvarligt inte att jag någonsin kommer vilja ha hår under armarna faktiskt...

L sa...

Du vet den där vaxdamen som håller till vid Värnhem, hon tipsade mig om att man ska skrubba med loofah där man rakat sig, så stängs inte porerna igen av död hud... Usch, stackars vad det låter trist!
Men egentligen bryr sig väl ingen om lite hår under armarna?

Pussar och kramar!