måndag 12 april 2010

New York resan

Här kommer lite uppdatering och bilder från min New York resa över påsken med mammsen.
Det var intensiva dagar men härligt. Där borta är vädret redan sommar!
En mycket rolig bankreklam! Det här är Amerika måste jag säga.
Besökte där Lennon bodde och blev skjuten. Och även Strawberry fields platsen i Central Park som är ett minne för honom.
Numera finns inte Walk/ dont Walk på gatorna. Vi såg inte en enda av dem. De här är vad vi såg.
Besök hos Frihets tanten. 2 säkerhets genomgångar var man tvungen att göra. Inget fick tas in. Man kom nu bara upp till sockeln, såvida man inte förbeställt biljetter. Vilket var trist, för uppe i kronan är rätt häftigt att gå upp till.
Besökte även New Yorks högsta byggnad, Impire State Building och shopa Macy´s
Saknade de stora tornen. De var väldigt vackra där de stod och vilken utsikt man hade från dem. Det sägs att de bygger upp två nya som ska vara klara 2012.


1 kommentar:

Unika sa...

Det ser jättehärligt ut!
Och åtminstone tre frisyrer ser jag att du lyckats klämma in. ;)
Själv misslyckades jag med min egen utmaning.... hehe