tisdag 29 december 2009

En bakåt blick på 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gjorde radio under våren med bla. härliga Cissi och Carola vilket var super roligt.
Cirkus jobb är nytt för mig. Gjorde 4 st i år.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade väl inte direkt några nyårslöften.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, det pluppade upp barn lite här och var hos mina vänner.
4. Vilka länder besökte du?
England (London), Frankrike (Bordeaux) och sen Danmark förstås (Köpenhamn).
5. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Har saknat artistjobb. Har haft ett tufft år utan "stå på scen" jobb. Gjort lite cirkusjobb och har undervisat så jag har inte varit helt utan jobb. Men just längre kontrakt som artist/skådespelare har jag inte haft.
6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
8/4, 30/12 och 31/12.
7. Vad var din största framgång 2009?
Blev flickvän och då lärt mig massor av mig själv och hur det är att vara med någon annan.
8. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk blev jag av matförgiftning början av året och i oktober. Sen i november och in på december var jag seg och dålig 3-4 veckor utan att det helt brött ut. Annars frisk och kry! Tror på färska ingefäran jag äter varje dag.
Skadade handleden i februari, vilket har varit jobbigt och relaterat till en axelskada.
9. Bästa köpet?
Mitt cirkusrep för 3500kr

10. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor över Sundet är väl det jag lagt mest pengar på i år.
11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mika. Mina vänner och familj.
12. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Det har jag nog ingen speciell.
13. Vad önskar du att du gjort mer?
Träffade mina härliga vänner som finns runt om i Sverige.
Jobba, utvecklas och tjäna mer pengar.
14. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråttigt, oroat mig och mått dåligt. Det är ju aldrig roligt.
15. Bästa boken du läste i år?
Jag brukar inte läsa men i år vart ett läsår. Läste John Teorins böcker som var mycket bra. Deckare.
16. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Firade i Köpenhamn i Mikas kollektivhus framför en eld med Mika och tre av mina vänner som kom över.
17. De bästa nya människorna du träffade?
Jag brukar alltid varje år fundera över vilka som kommit in i mitt liv i det år som varit och gjort sina avstamp.
Mika är ny i mitt liv. Spännande resa jag gjort med honom i år. Tack Mika!!
Cissi är ny i mitt liv, underbart härlig kvinna.
Sophie är nygammal. En vän från Balettakademien tiden. Helt fantastisk tjej.
Pernilla är nygammal. En Wallmans vän som gått igenom jobbiga grejer i år och nu blickar framåt med ny energi och då får jag vara med.

GOTT NYTT ÅR!!

Jag skickar vidare dessa frågor till några av mina andra bloggarvänner.

Anna-Lill
Marit
Unika
Fredrik
Oskar
Line
Chipset
Sandra
Therese
Liza
Showbizz :-)

3 kommentarer:

Unika sa...

Hej vännen! Gott nytt år på dej, hoppas att helgerna varit bra!

Nu har jag svarat på alla dina frågor. Det var riktigt roligt. :)

Fredrik sa...

Oj...det där kanske man ska sätta tänderna i nån dag:)

Sandra sa...

Hm... Det är en del att svara på ja!!! Ska fundera på det! ;) Gott nytt år kära du! Kraaam!