torsdag 2 april 2009

Fröken doctor

Idag var jag hos handkirurgen. Äntligen! Så jag har väntat på att få komma dit.

Först måste jag berätta något roligt innan det tråkiga.
Jag fick ungefär vänta ungefär 15 minuter i läkarrummet innan läkaren kom. Vilket uttråkade mig! Så jag satte igång med att värma upp nacken, ansiktet, rösten. Där satt jag och grimaserade, stretchade armar, hals och tunga och brummade lite försiktigt. Måste roat vakterna om det funnits kameror i rummet.

Till det mindre roliga. Det är något fel på min handled. Något med benet som inte ser rätt ut. Att typ ledkapseln och ledband drar benet fel. Hon ville se en lösning i att gå in med titthålsintrument och titta och sen gå in EN GÅNG TILL för att göra eventuell operation! Jag har aldrig blivit sövd, aldrig gjort ingrepp på min kropp. Men jag kan få vara vaken också sa hon och se hela undersökningen på en skärm. Vilket jag tyckte lät intressant och samtidigt läskigt.

I den svarta ringen har jag mitt problem
Jaja... vi får se hur det blir. Inte säkert att det blir den utvägen med handleden....
STOR suck...

2 kommentarer:

Unika sa...

*fnissar lite åt hur du måste sett ut i väntrummet*

Hoppas verkligen att doktorerna kan fixa till din handled!

Ang. virusprogram. Mannen jämförde det med kondom, du måste skydda dej, både för din egen och andras skull! Får du nåt skit så sprid det inte vidare! ;)
Det finns gratis alternativ på internet, exv.
AVG Anti-Virus Free Edition eller
Avira AntiVir Personal - Free Antivirus.
De två hittar du under: Most popular downloads på: www.download.com

Sandra sa...

Hur går det med handen måntro?