tisdag 3 september 2013

Arbetsförmedlingen

Det är ju ett litet skämt detta. Igår vart jag deltids arbetslös som det heter. Jag gick till arbetsförmedlingen för att skriva in mig. Ja då är arbetsförmedlingen stängd måndagar. Hur tänkte de här? De är väl troligen att måndagar är den dag man blev arbetslös. Avslutade sitt jobb på fredagen och sen besöka arbetsförmedlingen måndagen där på.

Nu sitter jag här och väntar och har väntat en timma och de har gått 6 nummer sen jag kom. Vilket betyder att jag troligen inte kommer in på ett bra tag. Mitt besök kommer ta 5 min eftersom jag är skriven i Malmö och har min handläggare där. (Väntade 2 timmar och besöket tog 15 min)

Systemet att vara arbetslös är inte hållbart. Men de som sitter och bestämmer detta sitter med löner som är långt ifrån vad jag någonsin kommer tjäna i mitt liv. Och de fifflar med statens pengar. Men det finns något som jag har som inte statsministern har och de är kärlek! Han skilde sig och glad är jag, bara skadeglad. Han kommer aldrig behöva gå igenom detta med arbetsförmedlingen och söka jobb och lämna i rapporter och be om papper från arbetsgivare.

Inga kommentarer: