måndag 30 januari 2012

Listan


1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag gjorde mitt första år på Wallmans Salonger och repeterade. Var vilsen i Malmö, saknade Paris och hade roligt på jobbet. 
2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Undervisade i dans, balett och modernt i Malmö. Började ladda för min flytt till nya lägenheten. Tränade rätt mycket. 
3. Fem snacks du gillar.
Chocklad, plockgodis, yogurt med russin eller honung, kinderägg och glass. 
4. Fem sånger du kan hela texten till.
Det här är inte min starka sida att komma ihåg en hel låt men jag kan: Smile, Nature boy, Främling. 
5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär.
Lösa in mitt lån på lägenheten. Köpa en lägenhet i Stockholm. Sätta upp mitt Chaplin projekt och då även kunna erbjuda dansarna/ skådespelarna bra lön. Ge bort lite pengar till nära och kära. Spara och sen leva på räntan. 
6. Fem dåliga vanor.
Sover lite länge ibland, till 10.00, 10.30. Lite för osocial ibland, läser instruktioner väldig dåligt, om jag ens läser dem, plockar mina hår hemma förgäves och ibland letar jag efter dem fast de inte finns, det är en dålig vana. 
7. Fem saker du gillar att göra.
Träna, mysa i soffan, äta god mat, åka och träna i Paris och åka och träffa familjen i Stockholm.  
8. Tre saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa.
Krimskrams smycken, Tights som ser ut som korvskin och diadem.
9. Fem favoritleksaker.
Måste tyvärr säga min iPhonen. Mitt cirkusrep, min nya hobby virkningen så nålen och garnet, mina Chaplin filmer och min almanacka. 

2 kommentarer:

maria sa...

"Spara och sen leva på räntan." Så ärligt och smart.. :) Jag gillar såna här listor, det är så kul att läsa alla andras svar. Kram

Anonym sa...

Jag vill ha med resor till allt som inte har med bad och sola att göra(bortkastad tid). Mina favoritbilar. Mina favoritatrister, förutom dig Sara.
UP