tisdag 10 november 2009

Gris Influensan

Kallelsen är här nu!
Jag har funderat fram och tillbaks. Jag tror dock att mitt beslut är att inte ta den. Jag är för rädd för att ta den när de inte har så mycket forskning kring vaccinet.

Nr.1: Jag har inte haft influensa sen jag vet när....
Nr.2: Blir sällan riktigt sjuk och sängliggandes.
Nr.3: Vaccinerar sig alla andra kan jag inte smitta eller bli smittad av andra.
Nr.4: Håller jag min hälsa i god form med mat, motion och hygien så är det bättre ett bra steg istället för sprutan.

Hur ska Ni göra/gjort? Hur tänker Ni?

5 kommentarer:

Sandra sa...

Jag har beslutat mig för att ta sprutan. Trots min sprutfobi som fått mig att darra i en vecka. Min anledning är att jag har människor i riskgrupp i min närhet och alla kan inte ta sprutan på grund av till exempel allergi! Dessa personer vill jag inte smitta även om jag kanske skulle klara mig igenom sjukan! Kram

anna-lill sa...

Jag tänker lite som Sandra här, att jag inte vill smitta min lilla brorsdotter tillexempel. Antingen så tar alla sprutan eller så kan dom lika gärna lägga ner hela arbetet... Men! Jag har ju inte tagit sprutan än så jag vet inte.. Appropå min huvudvärk så har jag haft det i flera år nu till & från.

showgirl sa...

Hej söta!
Börjar med vaccin tankar:
Jag tog den för jag är riskgrupp, men tycker nog alla ska ta den. Många tänker som du, om alla andra tar den smittas inte jag och nu verkar det som om alla tänker så...då hjälps det ju inte:-(
Sedan för att inte smitta andra, som små barn eller ngn stackare i riskgrupp eller så. OCH många fullt friska i vår ålder har blivit rätt illa därann, folk som aldrig varit sjuka tidigare... läskigt tycker jag.
Men men samtidigt som du säger, om du aldrig blir sjuk så är väl oddsen små att du ska bli det nu...ha ha dilemma alltså.

Ja ringen går bra. Lär känna den för fullt nu här i Åre, känns kul och lite läskigt för om en vecka ska jag vara så trygg att det ska bli ett nummer av det, har gått för fort. Men kul, älskar den, vill alltid upp i den o flyga:-)

Har du film på ditt rep? Skulle vara kul o se.

Stor kram

Fredrik sa...

Jag kanske kommer ta den...men jag har inte riktigt bestämt mig ännu, veeeliiig:)

PJOLTAS sa...

Gratis är gott! Pjoltas tar gärna en spruta!
=)