torsdag 1 oktober 2009

Rosa kampanjen

En vän till mig som jag jobbat med, Pernilla fick i början av detta år bröst cancer. Jag har följt hennes väg genom behandlingen via hennes blogg. Det är en väg genom ett tufft tufft och hårt motstånd. Idag har hon avslutat sina behandlingar och har nu sin långa väg till sitt "vanliga" liv igen. Jag hoppas att få träffa henne snart och krama om henne och berätta hur stark hon är!!!

Det är nu rosabandet kampanj i Sverige. Jag kommer lägga ut en länk som länkas till både Pernillas blogg men också till att kunna skänka en slant till forskningen.
Pernilla satt en vanlig kväll i soffan och vilade ut efter en lång dags arbete och skidåkning. Hon kände på sitt bröst, hittade en vindruvestor knöl men inget annat kändes konstigt och dagar efter var det sjukhuset. Så tänk på att undersöka Er bröst tjejer och gå till mammografi!!

3 kommentarer:

Oskar sa...

Kan stoltsera med att all Wallmans Helsingborgs servis lägger minimum 20 sek varje dag av sin dricks till Rosa bandet...HELA Oktober! =)

Sara Persson sa...

Underbart att höra!!

Pernilla sa...

Det är så underbart att höra att så många hjälper till att få bröstcancer insamlingen att rulla. Tack Sara för att du har stöttat mig så mycket genom denna svåra tid. Du är underbar! Snart skall vi äntligen ses. Kram Pillan